Adverteren tijdens coronacrisis, slim of niet?

22 APRIL 2020 - #ADVERTEREN #CORONACRISIS – LEESTIJD 3 MINUTEN

Wat weet je na het lezen?

 

  1. Waarom het juist wel slim is om te adverteren tijdens de coronacrisis;
  2. Waarom juist niet slim is om te adverteren tijdens de coronacrisis;

 

De huidige ‘coronacrisis’ heeft een grote impact op ons hedendaagse leven. Niet alleen de sociale tak van de maatschappij, maar ook de economische kant heeft het ook zwaar te verduren. De crisis geeft een hoop tegenslagen voor bedrijven in diverse sectoren. Door alle maatregelen die nu zijn getroffen is het voor veel bedrijven lastig om te blijven bestaan. Maar op online gebied creëert de huidige situatie ook kansen, bijvoorbeeld in het online adverteren.

 

Waarom juist wel adverteren tijdens de coronacrisis?

    1. Lage concurrentie
      Veel bedrijven zullen juist niet adverteren in tijden van crisis. Om geld te besparen zullen marketing budgetten worden verkleind en marketingplannen worden uitgesteld. Voor andere bedrijven zorgt dit juist voor een kans. Omdat de concurrentie laag is zullen advertentiekosten (bijvoorbeeld in Google Ads) ook laag uitvallen.

    2. Inspelen op de situatie
      Kijk hoe je op een slimme manier op de situatie kan inspelen. Probeer oplossingen te bieden voor de problemen die juist nu ontstaan. Verkoop jij bijvoorbeeld computers? Dan kan het heel interessant zijn om advertenties op te zetten gericht op laptops die het thuiswerken mogelijk maken. Kijk vanuit een creatief oogpunt naar de situatie en maak gebruik van acties om nieuwe klanten te werven.

    3. Inspelen op emotie
      De coronacrisis brengt veel emoties met zich mee. Het kan voor bedrijven waardevol zijn om tijdens de crisis in te spelen op deze emoties. Het indirect koppelen van je marketing inspelend op de actuele coronacrisis kan veel sympathie opwekken. Een crisis wekt namelijk veel impulsen op waar erg goed op ingespeeld kan worden.

Waarom juist niet adverteren tijdens de coronacrisis?

De coronacrisis is voor veel mensen een zware tijd. Wanneer je ervoor kiest om juist nu te adverteren kan de consument hier averechts op reageren en kan dit afstotend werken. Besteed daarom veel aandacht aan de inhoud van je advertenties zodat je advertenties goed worden opgevat door de consument.

 

Conclusie

Met een creatieve mindset kunnen veel ondernemingen juist nu kansen grijpen op online gebied. Bedenk hoe jij juist in deze situatie waarde kan bieden en doe goed onderzoek naar de kosten van verschillende advertentiemogelijkheden.

 

Hulp of ondersteuning?

Wij denken graag met je mee over hoe advertenties effectief ingezet kunnen worden voor jouw onderneming. Bel ons of stuur ons een bericht zodat we je geheel kosteloos kunnen voorzien van een goed advies.

Vond je het een interessant artikel?

Spread the word!

Dit artikel is geschreven i.s.m. Manoya Lim

Bedankt voor het lezen!

 

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Meer artikelen