Hoe versterk je jouw zakelijke netwerk voor nu en later?

9 OKT 2020 - #SOCIALSELLING #ZAKELIJKERELATIESOPBOUWEN – LEESTIJD 3 MINUTEN

Wat weet je na het lezen?

 

  1. Hoe wij in deze tijd sterke en nieuwe klantrelaties hebben opgebouwd;
  2. Wat de sales-term ‘Social Selling’ inhoudt en hoe je hierdoor sterke zakelijke relaties op kan bouwen;
  3. Waar je in ieder geval aan moet denken bij de inzet van ‘Social Selling’.

 

Wat voor ons werkte

Veel bedrijven hebben het nog zwaar te verduren door de huidige pandemie. Opdrachten worden afgehouden en budgetten worden bevroren. Ook bij ons viel er hierdoor in het begin een gat in opdrachten en omzet. In deze moeilijke periode ontdekten wij een techniek wat ons enorme waarde bood en dit gat vulde. Dit willen wij in dit artikel graag met jullie delen.

Ons doel is om andere ondernemers, bedrijfsleiders en marketeers een stap verder te helpen met het opbouwen van een groter en kwalitatiever netwerk dat jou en jouw bedrijf niet alleen nu helpt, maar ook op de lange termijn.

 

Social Selling

Die bron van waarde, die ons toen én nu nog steeds waarde levert heet ‘Social Selling’. Dit is een salestechniek waarmee je door middel van het creëren van waardevolle persoonlijke (zakelijke) relaties, opdrachten en samenwerkingen realiseert. Deze salestechniek zie je dan ook voornamelijk via LinkedIn voorkomen. De kern zit hem in het opbouwen van een persoonlijke band en dit te verweven met het zakelijke aspect.

Tegenwoordig wordt Social Selling al bekender en gebruiken steeds meer ondernemers, marketeers en verkopers dit. In de recruitment wordt het al tijden gebruikt voor het vinden en aantrekken van nieuw personeel. Je zal dit vast herkennen. Soms komt hier een leuk gesprek uit waarin oprechte interesse wordt getoond. Soms wordt er direct geprobeerd een product of dienst te verkopen. Dit laatste is wat je juist moet voorkomen. Het doel van Social Selling is; waardevolle en langdurige zakelijke relaties opbouwen door middel van persoonlijk contact.

Nu weet je ons geheim; Hoe wij ondanks de lastige periode toch nieuwe en kwalitatieve zakelijke relaties verkrijgen waar mooie opdrachten en waardevolle samenwerkingen uit voortvloeien.

 

Wat is belangrijk bij Social Selling?

  1. Bepaal welke soort bedrijven je heel graag als klant wilt, of mee wilt samenwerken.
    In welke branche is het bedrijf actief? In welke regio is het bedrijf gevestigd? Wil je samenwerken met grote of kleine bedrijven? Verder weet je met welke personen je binnen het bedrijf een relatie wilt opbouwen. Is dit de HR manager, (online)marketeer of CEO?
  2. Zorg voor een professionele indruk van jezelf als persoon, maar ook van je bedrijf.
    Jouw eerste indruk is erg belangrijk. Zodra je in contact komt met iemand via LinkedIn zullen zij als eerste jouw profiel bekijken. LinkedIn geeft aan hoe volledig jouw profiel is, en geeft suggesties om dit te verbeteren. Zorg voor een nette/goede profielfoto, een goede profielomschrijving, een passende omslagfoto en bijgewerkte inhoud van werkervaring, vaardigheden en certificaten.

 

Hulp of ondersteuning?

Wij staan voor jou klaar om jou te helpen met het opbouwen van een kwalitatief zakelijk netwerk. Bel gerust om een vrijblijvend gesprek in te plannen waarin wij samen met jou door de situatie heen lopen en een passend advies zullen geven.

Vond je het een interessant artikel?

Spread the word!

Bedankt voor het lezen!

 

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Meer artikelen